Naar de hoofdinhoud springen Naar de zoekfunctie springen Naar de hoofdnavigation springen

Everleaf

Ontdek deze ongedwongen, alcoholvrije gin-alternatief uit Engeland. Met de aperitieven van Everleaf kunt u heerlijk smakelijke cocktails maken.

Everleaf Achtergrond

Everleaf is een alcoholvrije alternatieve voor klassieke aperitief. De oprichter Paul Methew werkte als bartender en bioloog. Hier was hij blootgesteld aan een verscheidenheid aan gedistilleerde dranken. Op de vraag naar een alcoholvrije alternatieve voor rumgin of whisky wist Paul Methew vaak niet het juiste antwoord. Als bioloog bracht Paul vele jaren door in de natuur en leerde hij hoe hij het beste met haar om kon gaan. De oplossing voor de problematiek van alcoholvrije aperitieven zocht hij ook in de natuur en wist door zijn ervaring dat deze een antwoord zou bieden.
De naam van het merk werd gekozen om een teken van duurzaamheid te zetten. De oprichter Paul Methew houdt zich veel bezig met het behoud van planten. Hij heeft de hoop dat bedreigde plantensoorten zo lang mogelijk behouden kunnen blijven. Het logo, een blad, getekend in één lijn, moet deze oneindigheid ook weerspiegelen.

Huisstijl

Wie smaakt Everleaf? De smaak van Everleaf is moeilijk te generaliseren. De 3 kernproducten “Marine”, “Mountain” en “Forest” gaan in totaal verschillende richtingen. Marine is zeer verfrissend met een vleugje ananas en duindoorn. Mountain toont zoetheid en bloemige aroma's met krachtige kers en rozenbottel. Forest is zeer krachtig met citrusvruchten, bittere tonen en kruidige saffraan. De alcoholvrije Everleafs zijn heerlijk in combinatie met tonic water.

Productie

Hoe wordt Everleaf geproduceerd? De ontwikkeling van het product heeft meerdere jaren geduurd. Vandaag de dag richt Everleaf zich op een duurzame inkoop van de producten en een zo zorgvuldig mogelijke productie. Bij de gebruikte planten wordt veel waarde gehecht aan het behoud van het ecosysteem waarin deze groeien. De ingrediënten hebben Fairtrade-certificeringen (bijvoorbeeld de gebruikte suiker) of komen uit biologische teelt (bijvoorbeeld olijfblaadjes).
Door de perfecte mix van botanicals slaagt Everleaf erin een goede alternatieve te creëren voor traditionele aperitieven. Hiervoor worden de unieke eigenschappen van verschillende planten benut. Daaronder vallen onder andere acaciabomen en algen.
Tot eind 2022 wil Everleaf koolstofneutraal produceren. Tot 2025 moeten de uitstoot volledig verdwijnen. Om de natuur iets terug te geven, doneert Everleaf elk jaar 1% van haar omzet aan goede doelen. Dit gebeurt in samenwerking met Flora & Fauna International, een van de oudste natuurbeschermingsorganisaties ter wereld.

Geschiedenis

Everleaf werd in 2019 op de markt gebracht. Er zijn drie varianten in het assortiment: ForestMarine en Mountain. Zoals veel andere bedrijven heeft de pandemie ook Everleaf hard geraakt. Ongeveer 80% van de omzet kwam uit de horeca. Daarom heeft het bedrijf besloten om uit kostenoverwegingen de kantoorruimtes op te geven. Het team is sindsdien verder gegroeid. Verspreid over verschillende locaties werkt men met veel vrijheid en flexibiliteit.